Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Na remonty linii kolejowej nr 62 między Tunelem a Wolbromiem przeznaczono 23 mln zł. Pociągi pojadą szybciej

Jerzy Zaborski
Jerzy Zaborski
Po zakończeniu prac remontowych pomiędzy Tunelem a Wolbromiem prędkość pociągów zwiększy się do 80 km/h. To jednak dopiero w 2023 roku.
Po zakończeniu prac remontowych pomiędzy Tunelem a Wolbromiem prędkość pociągów zwiększy się do 80 km/h. To jednak dopiero w 2023 roku. Fot. Tadeusz Żurek
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczynają przebudowę obiektów między Tunelem a Wolbromiem, na linii łączącej Małopolskę ze Śląskiem. To kolejne zadanie zwiększające możliwości trasy nr 62 Tunel – Sosnowiec. Prace rozpoczną się od przebudowy wiaduktu w Podlesicach, na szlaku Charsznica – Wolbrom.

Kliknij w przycisk „zobacz galerię” i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Na inwestycję obejmującą trzy wiadukty i osiem przepustów przeznaczono 23 mln zł ze środków budżetowych. Prace między Tunelem a Wolbromiem nie wstrzymują ruchu kolejowego. Przebudowa obiektów inżynieryjnych skróci czas przejazdu dzięki likwidacji ograniczeń prędkości. Prędkość pociągów zwiększy się miejscami z 30 do 80 km/h.

- Wiadukt kolejowy w Podlesicach zostanie całkowicie przebudowany i powstanie nowa, mocniejsza konstrukcja. W efekcie prac sprawniej pojadą pociągi. Obiekt korzystnie zmieni się dla kierowców. Szersza jezdnia pod torami ułatwi ruch drogowy- informuje Dorota Szalachna z zespołu prasowego PKP PLK S.A.

Wykonawca rozpoczął prace od rozbiórki starych elementów wiaduktu pod jednym torem. Utrzymany jest przejazd pociągów po sąsiednim torze. Ze względu na zakres prac i bezpieczeństwo, przygotowano oznakowany objazd i zmienioną organizację ruchu drogowego.

W 2021 przebudowa kolejnych dwóch wiaduktów na linii kolejowej Wolbrom - Charsznica

W bieżącym roku rozpocznie się również przebudowa dwóch wiaduktów na szlaku Tunel – Charsznica. Zaplanowano także prace przy ośmiu przepustach między Tunelem a Wolbromiem. Zakończenie robót w ramach umowy zaplanowano do I kwartału 2023 roku.

Z Małopolski na Śląsk krótsze podróże i sprawniejsze przewozy ładunków

Sprawniejsze i bezpieczniejsze przejazdy m.in. z Małopolski na Górny Śląsk zapewniły także wcześniejsze prace PLK na trasie Tunel – Sosnowiec. W 2020 r. zwiększono prędkość pociągów do 120 km/h między Charsznicą a Jaroszowcem Olkuskim. To efekt wymiany torów wraz z siecią trakcyjną, naprawy obiektów oraz przejazdów kolejowo-drogowych. Czas przejazdu pociągów skrócił się o ponad kwadrans w relacjach Sędziszów – Katowice. Podróżni zyskali lepszą dostępność i poziom obsługi na stacji Wolbrom oraz na przystankach: Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie.

Zrealizowane prace na linii Tunel – Sosnowiec, odcinku Tunel – Charsznica – Wolbrom – Jaroszowiec Olkuski, w granicach woj. małopolskiego, są warte 165 mln zł. Na trasie od strony woj. śląskiego, roboty na odcinku Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Wschodnia oraz w stacji Sławków realizowane są za ponad 90 mln zł.

Zadania prowadzone są w ramach projektu wartego ponad 300 mln zł „Prace na liniach kolejowych nr 62, 660 na odcinku Tunel – Bukowno – Sosnowiec Płd.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na olkusz.naszemiasto.pl Nasze Miasto