Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Wolbrom. Dobiega końca remont stacji kolejowej, będącej w ciągu linii nr 62

Jerzy Zaborski
Jerzy Zaborski
Dobiega końca modernizacja stacji PKP w Wolbromiu, która rozpoczęła się w sierpniu 2018 roku, a będącej w ciągu linii kolejowej nr 62. Dzięki inwestycji do końca roku zwiększy się prędkość pociągów na tej trasie z 40 do 120 km/h.

Stacja w Wolbromiu została całkowicie przebudowana. Zmodernizowano perony i wydłużone zostały torowiska boczne, dzięki którym stacja będzie mogła przyjmować pociągi towarowe o długości 750 metrów. Na kompleksową przebudowę stacji weszły ponadto nowa sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Na ukończeniu jest przejście podziemne pod torami, które zastąpi wyburzoną w lipcu minionego roku dotychczasową kładkę.

Nowy obiekt poprawi dostęp do pociągów i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Windy ułatwią dostęp do peronu osobom o ograniczonej możliwości poruszania się.

Obecnie prowadzone są ostatnie prace wykończeniowe przy przejściu podziemnym oraz prowadzącym do niego chodniku. W zakres modernizacji stacji nie wejdzie budynek dworcowy. W ramach modernizacji linii 62 inwestor, czyli PKP PLK, przebudował także przejazdy kolejowo-drogowe w Jeżówce, Wolbromiu, Kalisiu, Zarzeczu i Chrząstowicach, na których w większości zastosowano najnowocześniejszy system gumowej nawierzchni na przejazdy kolejowe.

Modernizacja linii kolejowej nr 62 Tunel-Sosnowiec na trasie Charsznica-Wolbrom-Jaroszowiec Olkuski prowadzona jest kosztem ponad 132 mln złotych. Zadanie obejmuje wymianę łącznie 39 km torów, 20 km sieci trakcyjnej, przebudowę 22 obiektów inżynieryjnych (mosty i przepusty), przebudowę sześciu przejazdów kolejowo-drogowych. Jak zapowiada PKP PLK, nowa infrastruktura pozwoli do końca 2020 roku zwiększyć prędkość pociągów miejscami z 40 do nawet 120 km/h.

Podróżni mogą już korzystać z nowych przystanków w Jeżówce, Wolbromiu, Zarzeczu oraz Chrząstowicach. Powstały tam podwyższone do 76 cm perony z nowymi wiatami, ławkami oraz tablicami informacyjnymi. Niektóre przystanki, jak w Jeżówce czy Chrząstowicach, zostały przesunięte nawet o kilkaset metrów w stronę istniejących przejazdów, aby podróżni mogli łatwiej i bezpieczniej się do nich dostać.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na olkusz.naszemiasto.pl Nasze Miasto