To jednak dopiero początek i z pewnością najłatwiejszy etap tej inwestycji, na którą z utęsknieniem czekają kierowcy przejeżdżający przez Olkusz. Firma ma rok na przygotowanie dokumentacji i zdobycie wszystkich niezbędnych zezwoleń. W marcu 2022 planowane jest ogłoszenie przetargu na wykonawcę robót budowlanych, a zakończenie inwestycji zaplanowano na 2024 rok.
- To wszystko jednak teoria. Mamy świadomość, że przy każdej planowanej inwestycji pojawiają problemy natury społecznej, czy organizacje ekologiczne, potrafiące skutecznie opóźnić harmonogram inwestycji – zwraca uwagę Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Opóźnienia nie wynikają z braku funduszy, bo te mamy zabezpieczone.
Firmy ubiegające się o prawo prowadzenia inwestycji muszą jednak operować w realnych cenach. Dwa poprzednie przetargi unieważniono z powodu zbyt wysokich kosztów zaproponowanych przez wykonawców. W 2018 roku koszty szacowane przez wykonawców były o 50 proc. wyższe od pieniędzy, które na ten cel zamierzała wydać GDDKiA, a rok później o 40 proc. wyższe od szacunków GDDKiA. Rozbieżność ta wynikała z wyceny ryzyka, którą oszacowali wykonawcy, zarówno w przypadku uzyskiwania decyzji i uzgodnień jaki cen oraz dostępności materiałów. Dwa poprzednie konkursy ofert chciano rozstrzygnąć w systemie „projektuj i buduj”.
W ramach remontu przebudowanych zostanie również sześć skrzyżowań m.in z ul. Gwarków i Wspólną, ul. Spółdzielczą i Kruszcową oraz ul. Mickiewicza i 20 Straconych. Wybudowane lub przebudowane będą: chodniki, ścieżki rowerowe, zjazdy, zatoki autobusowe i infrastruktura.
- Ta droga jest w opłakanym stanie. Oby tym razem ten obiecywany remont ruszył - ma nadzieję Jerzy Kocjan, mieszkaniec Olkusza.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?