Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa S7 z Krakowa. Odcinek Miechów-Szczepanowice. Mniej błota, więcej asfaltu

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Pierwotny pomysł na budowę tej drogi S7  na północ od Krakowa był inny. GDDKiA chciała realizować od razu cały 24-kilometrowy odcinek od Moczydła do Szczepanowic, co pozwoliłoby na połączenie z kolejnym odcinkiem Szczepanowice – Widoma. Takie rozwiązanie byłoby najlepsze, nie tylko dla kierowców podróżujących tranzytem. Jednak ze względu na protesty, które pojawiły się podczas przygotowania inwestycji, GDDKiA musiała zmienić plany.
Pierwotny pomysł na budowę tej drogi S7 na północ od Krakowa był inny. GDDKiA chciała realizować od razu cały 24-kilometrowy odcinek od Moczydła do Szczepanowic, co pozwoliłoby na połączenie z kolejnym odcinkiem Szczepanowice – Widoma. Takie rozwiązanie byłoby najlepsze, nie tylko dla kierowców podróżujących tranzytem. Jednak ze względu na protesty, które pojawiły się podczas przygotowania inwestycji, GDDKiA musiała zmienić plany. GDDKiA
Są najnowsze zdjęcia GDDKiA z drona z budowy trasy S7 na odcinku Miechów-Szczepanowice. Inwestycja nie tonie już w błocie jak to było jeszcze w lutym. Widać, że prace ruszyły pełną parą wraz z nadejściem cieplejszych dni. Budowa tego odcinka S7 ukończona jest już w 76 procentach i zbliża się do zakończenia w 2024 roku.

S7 Miechów-Szczepanowice

Obecnie Budowane są dwa odcinki drogi ekspresowej nr 7 na północ od Krakowa – 5,3 km odcinek między węzłami Miechów i Szczepanowice oraz 18,3 km trasy od węzła Widoma do Nowej Huty.

Krótszy odcinek biegnie przez rolnicze tereny Wyżyny Miechowskiej. W zimie prowadzono prace ziemne w zakresie wykopów i budowy nasypów oraz prace wykończeniowe na skarpach, rowach odwadniających i w pasie rozdziału między jezdniami. Wykopano też ziemię pod zbiornik retencyjny w Bukowskiej Woli.

Montowano belki pod ekrany akustyczne. Zabetonowano płytę wiaduktu w Poradowie. Położono też warstwę wiążącą asfaltu na jezdni o długości 1,8 km. Na większy zakres prac nie pozwoliły opady śniegu i mróz. Budowa jest zaawansowana w 76 proc. GDDKi planujeją zakończyć w sierpniu.

Odcinek S7 Miechów-Szczepanowice stanowi fragment drogi ekspresowej S7 Warszawa – Rabka – Chyżne – Słowacja, stanowi element sieci kompleksowej TEN-T, oraz zlokalizowany jest na terenie województwa małopolskiego, w powiecie miechowskim, na terenie miasta i gminy Miechów. Odcinek będzie miał ok. 5,3 km. Koszt inwestycji to ponad 162 mln zł. Odcinek możliwe, że będzie gotowy jesienią 2024 roku, ale czas pokaże...

Wschodnia obwodnica Miechowa

Odcinek S7 Miechów – Szczepanowice pozwoli na ominięcie miasta od wschodu i południa. Teraz, po oddaniu do ruchu we wrześniu odcinka od Moczydła do węzła Miechów, kierowcy muszą zjechać z ekspresówki i przejechać na drogę krajową nr 7 północną obwodnicą Miechowa DW783. Nowa S7 nie łączy się bowiem bezpośrednio z dotychczasową DK7.

Droga ekspresowa S7 między Krakowem a granicą województwa świętokrzyskiego będzie pełniła funkcję obwodnicy dla miejscowości: Książ Wielki, Miechów i Słomniki. Skomunikowana będzie z siecią innych dróg poprzez osiem węzłów: Książ, Miechów, Szczepanowice, Widoma, Łuczyce, Raciborowice, węzeł zespolony Kraków Mistrzejowice oraz węzeł zespolony Kraków Grębałów. Na węźle Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, która będzie stanowić Północną Obwodnicę Krakowa. Oddawanie do użytku S7 na północ od Krakowa będzie zapewne następować etapami w latach 2023-2024.

Przetworzona żywność jest jak narkotyk!

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Budowa S7 z Krakowa. Odcinek Miechów-Szczepanowice. Mniej błota, więcej asfaltu - Gazeta Krakowska

Wróć na olkusz.naszemiasto.pl Nasze Miasto