Są pieniądze na poszerzenie drogi nr 94 z Olkusza do Krakowa. Na odcinku Modlnica - Giebułtów będą dwa pasy w każdą stronę.

Kierowcy korzystający z zakorkowanej drogi krajowej nr 94 między Olkuszem i Krakowem wiele lat czekali na tę wiadomość. Wreszcie znalazły się pieniądze na przebudowę trasy. Nie będzie to co prawda remont na całym odcinku, ale miejscowe poszerzenie drogi i tak pomoże częściowo rozładować tworzące się tam zatory.

- Najwyższy czas! Jazda „94” to dziś po prostu męka - nie ukrywa Rafał Dolny, który codziennie kursuje pomiędzy Srebrnym Miastem a stolicą Małopolski. - Najgorzej jest rano i po południu. To stanie w korkach naprawdę wykańcza. Zamiast pół godziny jedzie się czasem i półtorej godziny. Dlaczego Chrzanów może mieć normalne połączenie z Krakowem, a Olkusz nie? - pyta kierowca.

Zator tworzy się między innymi przez to, że na prawie całej trasie w ogóle nie można wyprzedzać przez podwójne ciągłe linie. Dodatkowo droga mocno korkuje się przy zwężeniu dwupasmówki do jednego pasa od strony Krakowa.

Wreszcie ma się to zmienić. Na trasie od skrzyżowania w Giebułtowie do węzła Modlnica zostanie poszerzona droga tak, żeby były po dwa pasy w każdym kierunku. Trzy skrzyżowania (dk 94 z ul. Ojcowską , dk 94 z ul. Wierzbową i św. Wojciecha oraz dk 94 z ul. Lipową i Jurajską) przebudowane zostaną na dwupasmowe ronda. - To pozwoli na zwiększenie przepustowości drogi na długości ok. 1,7 km - informuje Iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. „94” zostanie też zmodernizowana od Zedermana do Jerzmanowic. Drogowcy m.in. przebudują dwa skrzyżowania: w Gotkowicach i Jerzmanowicach.

Szacunkowy koszt rozbudowy dk nr 94 na odcinku Modlnica - Giebułtów oraz Zederman - Jerzmanowice wynosi ok. 63,5 mln zł. Projektowanie inwestycji rozpocznie się w 2017 r., a jej realizacja przewidziana jest na 2019 rok.

W ciągu najbliższych dziesięciu miesięcy ma też zostać zmodernizowane skrzyżowanie w Czajowicach.

Mieszańców Srebrnego Miasta cieszą planowane zmiany na trasie olkuskiej. - Każda rozbudowa tej drogi jest ważna, ale na trasie olkuskiej jest zbyt dużo samochodów, żeby ta inwestycja całkowicie rozwiązała problem - uważa radny Wojciech Ozdoba. - Korek przesunie się po prostu parę kilometrów wcześniej. Jadąc od strony Olkusza będzie się ciągnął nie do Giebułtowa, tylko do Szyc - dodaje radny. Jego zdaniem problem zakorkowanej „94” najlepiej rozwiązałoby połączenie kolejowe między Olkuszem a stolicą Małopolski.

Obecnie pojawił się pomysł uruchomienia połączenia kolejowego z Olkusza przez Jaworzno do Krakowa, praktycznie bez żadnych nakładów inwestycyjnych.

Czytaj także

    Komentarze (0)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    Brak komentarzy. Możesz być pierwszy!

    Więcej na temat: